Cum reducem costurile de HR fara sa facem restructurari

Cum reducem costurile de HR fara sa facem restructurari

cum reducem costurile fara restructurari

Marea parte a companiilor se intreaba cum reducem costurile de HR, dar fara sa facem restructurari. Acest lucru este posibil, si vom detalia de ce.

Din fericire, reducerile de costuri HR nu trebuie sa insemne restructurari de posturi.

In situatii de criza, companiile incep sa se se uite mai atent la costuri si, cum cheltuielile cu angajatii reprezinta de obicei cel mai mare procent din OPEX, de multe ori sunt primele care sunt taiate. Auzim de multe ori ca firmele fac restructurari, pentru a reduce costurile. Insa putem sa reducem costurile de HR fara sa facem restructurari de pozitii. Chiar daca in unele cazuri acestea sunt necesare, un astfel de proces nu este unul dezirabil si decizia de restructurare trebuie sa fie una bine fundamentata economic. In plus, procesul necesita parcurgerea unor pasi concreti si intotdeauna exista riscul ca angajatii restructurati sa se indrepte in instanta impotriva fostului angajator si sa castige, daca procesul nu a fost realizat corect. De aceea, restructurarea posturilor ar trebui sa fie ultima masura, dupa ce au fost bifate o serie de alte actiuni.

Costurile cu angajatii nu sunt reprezentate doar de salarii, ci cuprind toate sumele pe care le plateste o companie pentru ca angajatii sa isi poata desfasura activitatea in conditii optime. Suma economisita prin renuntarea la un post se poate calcula; in schimb, ce este mult mai greu de estimat este costul indirect pe care il are o astfel de masura si acesta nu este deloc neglijabil. Impactul indirect nu se refera doar la angajatii carora le sunt restructurate posturile, ci mai ales la angajatii care raman – echipele pot fi destabilizate, angajatii care au ramas pot fi demotivati si isi vor cauta alt job sau pot suferi de burnout, fiind nevoiti sa preia si responsabilitatile acoperite de colegii care au fost disponibilizati. Mai mult decat atat, sa nu uitam de impactul asupra reputatiei companiei: traim in era informatiei, informatiile despre cultura organizationala reala (nu cuvintele frumoase puse pe pereti, la intrare) sunt online, disponibile oricand pentru cine le cauta.

Anca Udroiu, cea care tine acest curs, este o specialista in domeniul compensatii si beneficii si cunoaste foarte bine implicatiile pe care partea finaciara a resurselor umane o poate avea in intreaga organizatie, gasind intotdeauna modalitati de optimizare a costurilor.

Obiective:

In cadrul acestui curs veti afla informatii despre:

  • Tipuri de costuri cu angajatii (directe, indirecte)
  • Elementele care alcatuiesc pachetului salarial si taxele aferente
  • Beneficii financiare si non-financiare – cum le alegem, care sunt cele mai avantajoase din punct de vedere fiscal
  • Strategii de reducere de costuri pe termen scurt
  • Strategii de reducere costuri pe temen mediu

Inscrie-te pentru curs




Sunt persoana fizicapersoana juridica