Bugetarea pe intelesul tuturor

Bugetarea pe intelesul tuturor

Bugetarea pe intelesul tuturor

Procesul de bugetare este unul obisnuit in companii de toate dimensiunile si, nu de putine ori, ar fi foarte util un ghid de genul „bugetarea pe intelesul tuturor”. Daca esti manager de departament HR sau persoana responsabila de realizarea bugetului de resurse umane, atunci stii foarte bine ce inseamna sa inveti din mers acest proces, mai ales daca nu ai un background economic. Acolo unde nu exista un buget realizat, de multe ori se ajunge la a cere aprobare de la top management (CFO si/sau CEO) pentru cheltuieli, fie si marunte, lucru care poate duce la intarzieri sau anulari de proiecte si, inevitabil, multe frustrari.

Dar oare ce inseamna buget, proces de bugetare si de ce ce avem nevoie de un buget?

Bugetul este planul de actiune al companiei, instrumentul care traduce obiectivele strategice in costuri masurabile si venituri anticipate, intr-o anumita perioada de timp, care de obicei este de un an. In cursul nostru explicam bugetarea pe intelesul tuturor. Bugetarea este procesul prin care sunt create si imbunatatite bugetele, prin dezvoltarea de metode diferite pentru a atinge aceste obiective si evaluarea impactului financiar al acestora. Realizate in mod corect, bugetele sunt instrumente foarte utile pentru orice organizatie si o modalitate prin care departamentul HR poate participa activ la strategia companiei. Aceasta deoarece bugetarea costurilor cu angajatii nu se poate realiza fara a discuta cu celelalte departamente din organizatie legat de planurile si nevoile acestora si cum poate actiona HR pentru a le sprijini (cum ar fi de exemplu dezvoltarea unor noi abilitati ale angajatilor, pentru a fi pregatiti sa lucreze cu noi tehnologii care vor fi implementate in perioada urmatoare). Un buget bine realizat ajuta atat la dezvoltarea organizationala, dar si la organizarea mai eficienta a activitatii departamentului HR – realizarea bugetului inseamna sa anticipezi activitatile pe care le va desfasura departamentul intr-o anumita perioada de timp si sa aloci in mod eficient sumele necesare pentru acele activitati. Astfel, bugetarea anuala este momentul ideal pentru departamentul de resurse umane sa isi stabilieasca si sa isi alinieze obiectivele cu cele ale organizatiei.

Anca Udroiu, cea care tine acest curs, este o specialista in domeniul compensatii si beneficii si cunoaste foarte bine implicatiile pe care partea finaciara a resurselor umane o poate avea in intreaga organizatie, gasind intotdeauna modalitati de optimizare a costurilor.

Obiective:

Cei care participa la acest curs vor afla despre:

  • Rolul bugetarii
  • Tipuri de bugetare: bottom up, top down – avantaje si dezavantaje
  • Headcount – cum bugetam evolutia numarului de salariati
  • Metode de estimare a costurilor
  • Tipuri de cheltuieli de HR
  • Ce factori influenteaza cel mai mult costurile salariale

 

Inscrie-te pentru curs




Sunt persoana fizicapersoana juridica